Vi glömmer dig aldrig!!!

Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta min älskade underbara lilla Action Alf.

Även om det va i juli du fick komma till mustanghimlen så känns det fortfarande som att jag kan åka till stallet å köra dig en sväng i full fart såsom du gillade att springa..
Så glad som du blev varje gång du såg DIN vagn å när selen kom fram då stod du blickstilla och väntade på att få selen över huvudet..
Och när du sen alltid stod tålmodigt och väntade tills alla (som skulle med) satt sig i vagnen och i ett ryck sen starta när du fått signalen. Sen att din skritt fick alla att somna, den jobbade vi med alltid. Och jag klagade å klagade.. Men skulle jag ha dig här nu då skulle jag aldrig mer klaga på nåt du gjorde.
Men den lyxen får jag inte. ='(

Tänk att det va en sån stor skillnad om vi skulle köra vagn eller du skulle bli riden.
När det va vagn då stod du helt stilla lös i stallgången.. Men så fort någon skulle rida då fick vi sätta fast dig och om du inte satt fast och du fick chansen då smet du..
Ojojoj.. alla gånger du hoppade ut från stallet, ut på gödselstacken, ner på ängen och i full fart ner mot vattnet... Vad kunde jag göra förutom att skratta och le åt dina hyss.. Det va ju ingen idé att bli arg för du kom ju ändå inte förrän du tyckte att de va dags att bege sig tillbaka.. och aldrig skämdes du!

Bästa knepet att få in dig när du rymt var att prassla med en (helst som du föredrog: ahlgrens bil-påsen!) Den fungerade varje gång!! Havre och hink? - Aldrig!



Saknar dig som FAN...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0