söndag 7/2-10

ÄNNU EN KANONDAG..!!!

Först gick Veronica ponnyridning i djupsnön med Mimmi..
Det gick bra, Ida avlöste henne i 20 minuter vid 14-tiden.

Senare efter jobbet så fick Ida vara provdocka för att åka pulka efter Omega som för första gången i hennes liv skulle få dra pulka på nome-sätt.. Det gick bra, förutom en "liten krock" i full fart nerför en backe.. Omega sprang rakt emot mig å jag hann inte hoppa undan.. hmm, najs!! Men vi överlevde alla.. 
( De va bara Ida som kanske fick sig en rejäl smäll?? eller... ) 
Men vi fortsatte sen å hade riktigt skoj.. 

Efteråt så fick jag å Ida en massa tecken som vi total ignorerade.. 
För det första så hade min mobil dött under dagen..
Jag hade en massa disk inne, som jag diskade och Ida ringde efter skjuts, men hennes pappa kunde bara ifall han kommer om 1 timme.. hmm, hur ska vi hinna göra nå skoj med Vasti med den lilla tiden..? 
men vi skulle ut med henne, så vi fixa allt så att det är klart sen. 

vi gick ut, Ida tände en cigg och jag gick in i stallet och kom ut med Vasti.. haha
Vi fixa iordning henne snabbt som attan och när Ida hade rökt klart då va vi oxå klara..
Vi hade ca 20 minuter på oss... Perfekt!!!
De hinner vi..

Jag hoppar upp på V och bestämmer mig för att ta allén upp då (alla bilar e hemma)så det blir full galopp uppför backen, vi har knappt några reflexer på oss, men vi ska ju bara ta området lite snabbt. Mitt i backen kommer det en bil (suck) Det är som tur är bara Marie, men hon vill ha sin hund typ NU.. (dubbelsuck)
Vi bestämmer för att hon väntar ca 10 min så åker jag hem med henne samtidigt.. Så jag å Ida fortsätter å ska ta "bakvägen". Väl inne i skogen så kommer det en grr, idiot med pannlampa, han står å lyser den i ansiktet på Vasti så att hon står å steppar å trasslar in i linorna. (trippelsuck) Jag ber honom stänga av å han fortsätter väl sin promenad med sina lösa hundar..
När vi trasslat ut hästen å allt då ska jag åter försöka hoppa upp på V. Då vägrar hon stå still, hon stirrar in i skogen å vill bara bort därifrån.. (suck, igen)
Ida får hjälpa mig å komma upp på Vasti, bara att Ida märker inte när Vasti har vandrat iväg så jag i princip hänger i luften mellan hästen och Ida som håller mitt ben.. Och jag garvar så mycket att jag knappt får ur mig -"släpp mitt ben!!!".. Till sist så garvar vi båda bara, så vi bestämmer oss för att skita i allt å gå hem.. När vi ska traska ut på parkeringen igen då kommer det en bil å sladdar in på parkeringen... Som tur va så va det bara Idas pappa.. Han blev chockad när han såg oss...!!! Nerför backen så halka jag omkull å landa på röven..

Fyfan vi bara skratta när vi kom fram..
Det blev verkligen den kortaste turen vi nånsin tagit och den tog längst tid.

Undrar om vi kommer att lyssna på alla tecken i fortsättningen eller om vi kommer att skita i de..

HAHAHA, men kul hade vi...!!!
Längtar till nästa gång...!!!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaha, som om vi nånsin kommer lära oss? Skulle inte tro det.

2010-02-10 @ 21:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0