lördag 6/2-10

GRATTIS TILL MIN MOR SOM FYLLER ÅR IDAG....!!!!


Vasti fick jobba under 4H.
Hon fick vara draghäst å dra snowracer och pulka, vi gick en liten runda i området. Alla fick åka varsin tur, en unge fick lite "special"behandling.. haha.. men det va för att han inte ville åka, så jag hoppa upp på V å så fick han hålla i sig så blev det full fart.. haha fast det va bara ca 30 meter..

Uthyrning fick Alf och Mimmi jobba.

Lektion efteråt med Mini-Andrea och Alf..
lite annorlunda lektion blev det.. hehe...
Veronica-Skitungen och  Andrea-Skruttis va oxå här, Så de fick turas om att rida Mimmi å åka pulka efter henne.
jag åkte pulka efter Alf medan mini red Alf, i början så gick jag lite mer då det bara är uppförsbackar överallt.

Vi tog E-stigen upp å sen upp på Storvreten, där jag oxå fick åka. Vi bestämde oss för att ta långängen i lugnt tempo då mini är rätt så ny på allt, men halvvägs så vänder hon sig om å ber om att få ta galopp.. haha..

Så det blev galopp i ganska så högt tempo, men det klarade hon av jevligt bra..
Vi tog hoppslingan i lugn trav tills uppförsbacken. Det är så himla mycke träd därinne i skogen.. haha

Sen blev det hemgång vid nya hagen blev det en sista galopp å det vet ju hästarna oxå, så de laddar ju extra mycket. Det gick fort!!!

När vi kom fram fick ungarna skritta av hästarna på gården.. Medan jag fixa stallet..

Mycket nöjda barn och nöjdast av dom alla va nog JAG....!!!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0