Lördag 091114

OTURSDAG för mig, suck...  
Men vi tar det från början..


Uthyrning först mellan 13-15, dåligt väder och kallt som f*n, så hästar och ryttare kom å gick lite som dom ville... Nää, inte så illa som det låter..

sen vid 16 så va det ridlektioner igen. Denna gång så va det Mini-Andrea, Li och Greta.. Li testade gränser, usch..!!!
Vi va ett helt gäng som gick iväg med hästarna i skogen. Mia gick med hundarna, Gretas mamma gick med oxå, samt Veronica och Ida hjälpte till samt Malin. Och jag oxå förståss. Shit va vi var många.
Vi gick samma runda som på fredagen, alltså uppför E-stigen och in på J-slingan, fast denna dag regnade det hela dagen så vi kunde inte gå över bron då den va snorhal. Så först gick jag över med Vasti som försiktigt tog ett litet hopp över diket. Det gick bra, Greta satt kvar och blev inte skraj. Ledde över Alf sen, och han är ju lydig och hoppar bara om man vill att han ska hoppa. Så han traskade glatt ner i diket och gick över jättefint. Mini va glad.
Sen skulle jag ta över Mimmi som får ren jävla panik och kastar sig över mig.. CP häst...!!!!
Kul att få en djur på 200kg på sig, på höften och knät..
Li blev ju lite skraj oxå men det gick över ganska fort, när vi alla sa att hon va duktig..
Ungarna skötte sig bra, vissa bättre än andra..  STG

Efter ridlektionerna så red Emma på Vasti och Veronica red Mimmi, de red runt i området på alla möjliga vägar.. STG ute ca 50 min. Allt gick skitbra.. Mycket nöjda hästar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0