Fredag 091113

Fredag den 13:e 

Uthyrning på morgonen, sen red jag upp Vasti till långängen där deras mycket "lilla" hage är. Mimmi hängde ju självklart med på släp. Hon hatar det och jag hatar det oxå, för det går inte å galoppa så fort då hon bara bromsar.
Iaf så hämta jag dom senare vid 1530, Ida skulle ta Mimmi ner och jag Vasti, självklart..
Först när jag va inne i hagen å gick hela halva långängen och precis när jag kommer fram till hästarna då galoppar dom till andra sidan, SUCK..
Så jag går över till andra sidan där de står å hänger, då tänker dom galoppa över igen men då blev jag arg så jag höll dom kvar i ett hörn tills Ida kom, då kunde vi ta dom.
På väg ner blev de galopp så in i Häll vete.. Det gick lite för fort.. shit, men det va kul som fan

På lektionerna så va det Alex och Theo som red. Vi tog en helt ny runda. Uppför E-stigen och in sen på j-slingan till höger och sen neråt mot gården. Det blev en bra runda förutom att det är nästan bara uppför och nerförs backar.. Men det är ju oxå bra träning.
Hundarna va med och lyste upp skogen med sina blinkande halsband..

Det blev Skritt, Trav och Galopp...
Ungarna mycket duktiga. Alex klarar av Alf mycket bra. Får honom framåt utan problem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0