Söndag

Idag har hästarna fått jobba massor. Först gick jag (Elina) och Marie ponnyridning med Mimmi och Vasti i lite över två timmar. Duktiga hästar idag trots rätt mycket folk!
Sen fick dom chilla lite i hagen medan vi övriga jobbade vidare i värmen, byggde ny hage till hästarna duktiga som vi är. När det sedan blev lite svalare ute var det dags att jobba igen. Veronica red Vasti, Hanna red Mimmi och Andrea red Alfons och Katja, jag och Veronicas mor gick med. Bonnie och Freja va med också.
Det blev en lååång promenad (i alla för mig som inte har världens bästa kondition..). Gick uppför klätterbacken och sen vägen genom skogen, via nyckelpigan där vi stannade till, satte upp ett hinder och lät hästarna hoppa en hel del. Vasti som annars aldrig hoppar tyckte det va skitkul. Mims hoppar ju alltid eftersom hon älskar det så inget nytt där. Alf va skitsöt, när vi satte upp hindret åkte hans öron spikrakt framåt och ögonen blev stora som tefat. Han hoppade mycket duktigt i början, tills han blev lite trött och tyckte det va roligare att bråka lite med Andrea. Men hon kämpade på bra.
Tog sen "hoppslingan", men någon har sågat bort alla fina hinder där så det blev ingen mer hoppning. K och jag ska (nångång när vi orkar haha) bygga upp lite hinder där igen.
Hästarna fick springa av sig sista biten hem.
Duktiga hästar och duktiga ryttare!

Va ute minst en och en halv timme idag, STG för samtliga hästar.


Alfons på bete förra sommarn, med Mimmi i bakgrunden

Skrivet av Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0