RIP Gilda

Min fd travare som jag delade med en kompis förut, dog i måndags. Hon blev ca 24år.

Hon föll ihop i hagen å orkade inte resa sig upp igen, så veterinären fick komma ut å ge spruta..
 
Hon var som en extra mamma till Alf, de gillade varandra jättemycket.. De fick stå ihop en sommar i Nyckis. De stod oxå tillsammans på andra ställen men Alf har jag alltid velat ha närmare mig.

Gilda va en krutburk som nästan exploderade vid närkontakt.. haha en bra beskrivning!! Hon va alltid redo för allt. Om jag tänkte galopp då tänkte hon det med.. Men vi kunde ta de lugnt oxå..

Min kompis sålde till sist Gilda till någon som hade mera tid med henne, då jag inte kunde ha henne själv å kompisen skaffa familj. Jag tror hon fick bo i uppsala(?) Och där fick hon bo på en gård med en annan häst å stormtrivdes..

Skrivet av Katja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0