Pigg Alfons

Arbete för alla hästar idag igen (det här är ju skitbra, att dom får röra på sig massor, välbehövligt!). Veronica red Vasti, Hanna red Mimmi och K och jag (Elina idag igen) körde Alf med Bonnie på släp bakom vagnen. Körde/red (via skogen) långängen runt typ två varv tror jag det blev till slut, förutom lite småvägar och sånt. Alf va aspigg och galopperade som bara den. Snacka om att hästen bestämde tempot. Andra varvet fick Bonnie sitta i vagnen, eller snarare i mitt knä, eftersom stackarn blev helt slut efter första galopp-rundan. Övriga hästar va hyfsat pigga också, Mims hade lite svårt att hänga med när det gick för fort dock.
Jag tror helt seriöst att jag aldrig har sett Alf galoppera så fort, frivilligt. Han va så jäkla glad, öronen pekade spikrakt framåt hela tiden. Det var nästan så att Bonnie och jag åkte av vagnen i några svängar, men vi klamrade oss fast allt vi kunde.
Vasti och Mimmi va typ genomblöta av svett när vi kom tillbaka efter kanske en timme, men Alf va knappt svettig alls. Konstig häst.
Skrittade av hästarna med en runda till viken och tillbaka till stallet.


Alfons och Mimmi vilar/sover i hagen, förra sommarn

Skrivet av Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0