torsdag 090716

Skitungen och Studsbollen kom ut å red idag.
Skiten på slemmis och Studsis på snoris
Köpte ett mindre pessoabett som vi provade på Mimmi, då hon har alldeles för mycket friheter.. (enligt mig)
Jag cyklade med och hade en liten bromskloss som heter Lukas.. Fast han har nu lärt sig vad galopp-smacken betyder.. då blir det galopp på lille vännen.. Vi drog upp till långängen i mycket trav och galopp. Först fick de rida ner till rosendalsravinen och kolla läget. Backen ner till stranden skippade jag då det blir en häll vete´s uppförsbacke för mig på tebakavägen.. Sen försökte jag cykla tebax på den rotiga och leriga stigen, ibland är det nog skönare å sitta högt uppe på en häst..  
Tillbaka på långängen så hoppa dom lite små hinder. Det gick bra. Samt att vi körde lite häst-tävling.. Från stillastående till full galopp.. Jag filmade dom samtidigt som Lukas gjorde allt för att få följa med, så jag vet faktiskt inte vem som vann..
Vi tog bilvägen hem sen, jag cyklade först å de försökte hålla hästarna i trav..
På hemvägen fick de ta en liten galopptur före mig och stackars min arm då Lukas oxå ville springa i deras tempo... haha

Ute ca 1h30m  STG+KG+hoppning

Just de lille Alf e fortfarande halt.
Köpte även två jättegulliga grimmor till plutt... haha.. ovanligt va??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0