torsdag 090709

Idag hade vi planer för att Hanna & Ida skulle rida hästarna och jag skulle köra Alf. Men planerna ändrades då jag svara i mobilen å fick trista nyheter. 
Men Hanna och Ida red iaf, jag gick med på promenad med hundarna på avstånd. Då Bonnie inte ska gå i närheten av hästarna med sitt OP-sår.
Vi gick upp för E-stigen, H & I drog i förväg upp till nyckelpigan där de fick vända efter ett tag då jag ej tänkt gå den vägen. vi svängde istället in till höger in i skogen vid info tavlan, där jag å hundarna gick uppåt och H & I hittade en alldeles egen väg att gå på. Den vägen gick ju inte ihop med den som jag gick på. Så de fick vända åter igen... hehee
väl när vi sammanstrålat ihop oss i skogen så blev det mkt klättring för hästar samt stackars Idas ben som ej är vana att rida.. Det blev ett annorlunda ridpass.. Lukas sprang med lite här o där..
När vi väl kom ner ut på vägen så fick hästarna springa av sig lite. De kuta fram å tebax lägs långängen tills jag nådde bilvägen, då vi tog joggingslingan upp mot hoppslingan. fast från andra hållet, när jag väl kommer upp då möter jag hästarna med ryttare förståss som är på väg ner igen, de ville ta ett vattenhinder i galopp. Hela joggingslingan va under vatten ca 10-15 meter.. Värsta perfekta vattenhindret...!! Och jag kör inte hästen, suck..
Iaf, de hoppa lite sen vidare mot 2:a parkeringen där Hanna fick prova på kort galopp med Vasti, det gick bra.. på hemvägen så fick de springa av sig lite extra.  De hoppade av hästarna å gick sen hem...

Vi va ute ca 3h. STG kort galopp. Hästar svettiga..

Bilder från idag:


Hahaha...  oops!! Jag trodde jag hade bilder på hästarna, men jag filmade dom bara... så tyvärr inga bilder på annat än Lukas och Bonnie..

kolla videon !!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja vill se filmerna!!!Haha

2009-07-10 @ 16:55:41
URL: http://spaderglader.blogg.se/
Postat av: Hanna

2009-07-11 @ 11:43:33
Postat av: Hanna

Problemet är att Especial är typ rädd för sadeln

så man måste vara minst två stycken när man sadlar honom.

2009-07-11 @ 11:45:05
URL: http://spaderglader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0