onsdag 090715

Tjo.

tisdagen den 14:e juli 2009, dvs dagen innan detta inlägg, så hade hästarna vilodag..

Men idag alltså onsdag, kom Hanna ut. Hon kom medans vi (Jag å Jonna) jobbade. Hanna å Jonna tog in hästarna, sen kommer det en studsboll i full fart som oxå ville åka traktor.. haha suck

Iaf, hon red Mimmi barbacka och jag gick med hundarna, tog klätterbacken och sen vidare på joggingslingan. Där jag klev in i skogen för jag ville ha Lukas lös. Hanna hängde med å klättra. Vi kom ut på ett berg där det låg en kopparorm å vila. 
kopparorm på vila
 Sen gick vi vidare.
Ner mot bollplan där korna går nu i en hage, så vi gick runt.
Jag å hundar över lilla bron och Studsis och Snoris gick ner i diket..
Studsbollen och Mimmi i diket
de avslutade ridturen med kort galopp övergående till full jä_la galopp.. haha...
Mimmi ute 50min. STG+KG+klättring ej himla svettig

Sen red hon Vasti och jag cyklade med. Det va väldigt jobbigt. Uppför E-stigen bort till nyckelpigan i full fart, där jag va tvungen å chilla då pulsen va väldigt hög. haha... Hanna passa på å hoppa lite hinder. 
hoppning vid
I början gick det bra å rida henne men sen blev Vasti på dåligt humör och bara totalvägrade allting. Vi fick över henne över ett hinder iaf innan vi fortsatte min plågorunda ner till Långängen. Där det blev ganska hög fart oxå. Genom alla vattenpölar, hmm.. Först Vasti som skopar upp vatten och slänger det bakåt.. På mig! Sen att det stänker upp från min cykel.. Blöt från alla håll.. Tur att man inte är känslig..
H&V tog lilla uppförs-stigen i galopp, men sen ville inte Vasti ner, å Hanna höll på som bara F_N, haha stackarn!!! Jag gick upp en bit för backen å då gick V framåt.. Vi tog samma L-äng väg tebax i full fart, dvs alla vattenhinder igen, fast denna gång utan Vastis hjälp, då hon va som en liten prick långt fram.. Sen drog vi hemåt, för en sur Vasti vill man inte vara med om.. 
Hon va genomsvettig, skumt då Vasti brukar tåla det mesta..  
Så vi spola av henne, samt medans vi spola av henne så kunde vi lika gärna bada henne med speciell schampo mot flugor å annat skoj..
Vasti med svett-täcke
Hon va ju lite hängig tidigare på dagen, så det måste ju vara knotten som är på henne. Vi får väl bespruta henne ordentligt innan avfärd nästa gång och ev ge henne hö, då hon säkert inte ätit på betet då hon bara vandrar och vandrar.. hmm, lill-skruttan..!!!
Motion behöver man iaf.. Så STG blev det samt lite hoppning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0