Söndag 090726

Tjohej.
Äntligen så blev det lite fart på hästarna..

Hanna kom ut idag efter en lång veckas frånvaro.. hehe
Hon kom ut lite tidigare å hjälpte mig (Katja) å jobba..
Elina va oxå här. Fast hon kom lite senare.

Iaf, Hanna ville rida snoris och vi hade inte mycke å säga till om det, haha...
Elina ville se henne rida Vasti men hon hade ingen lust, hmm. trist..

Men ELINA du får komma ut lite oftare helt enkelt..!!!!!

Vi tog iaf klätterbacken, hundarna och Alf följde med på turen. stanna till lite å andades i slutet av backen. samt att det fanns blåbär.. väl ute på stigen så tog vi till vänster å följde J-slingan, tills vi kom till lilla skogsstigen där Hanna gärna hängde på. Konstig unge...  Kom ut vid bråvalla "vägen" vi tog gångvägen tebax och ner för branta backen där korna blockerade vägen med sin hage.. vi fick ta en tur runt. Hanna red runt till diket, medans jag, elina och hundar och häst försökte dö nere i det stora diket. elina knasbollen valde att ta hundarna över diket, hon trodde att de skulle dra upp henne.. haha... Hon klagade bara hela tiden, inte ens jag skulle vilja dra någon då.
Lär dig kommandona!!! Suck...
Iaf jag gick med Alf över diket och tog man-tag och fick värsta boosten upp för backen, askul.. jag tror jag tog 3 kliv sen va vi uppe.. haha

När vi till slut hade stressad tebax från våran tur ute, så sa Hanna att hennes pappa inte hade åkt hemifrån än, Suck.. Allt detta stressande för inget.. åhh.. värsta gympa-passet..
Just de hon red barbacka oxå...

Ute ca 40min. STG andfådd men ej svettig.

Alfons ST

Vasti fick vilodag idag pga rejäla bromsbett under magen så hon är inte så glad för tillfället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0