fredag 090717

Tjohejsansvejsan...
Idag trodde jag att det skulle bli en tråkig dag, men den blev rolig när Studsis kom ut vid 17tiden och skulle sova över..
Detta betyder ju att vi inte har nån TiDSPRESS på oss...!!!!!!!!!
Och det blev det ju inte heller, Vi hann med mycket och va klara vid 22-tiden.. wow!!!

Det blev ridning i den vanliga ordningen, dvs Jag går med hundar och hon red snoris barbacka med det nya bettet. Det blev promenad i skogar fast mera åt havssidan denna gång. Vi gick upp i skogen vid parkeringen och sen bara höll oss i skogen, gick över lilla NV vägen och sen upp igen i skogen.. Den som leder ut mot Rosendalsravinen, det blev mycket klättring på berg mm..
Vi tog hoppslingan tillbaka sen, hon hoppa nåra småhinder med fetknopp.. de gick bra. Och sen hemåt i lagom fart.
Vi lämna Mims i hagen sen och tog ut slemmis dvs Vasti..

Med Vasti så cyklade jag med, då kan man hålla lite högre tempo. Men varför jag ska plåga mig i början det fattar jag inte.. VI skulle ta klätterbacken, men Vasti vägrade så vi tog "trappan", men där hade det ramlat ner ett träd mitt över vägen.. Suck!! så det blev en liten paus där då jag ledde V över det läskiga..
Sen fortsatte vi rundan, jag med mitt självplågeri och Hanna med sitt Vasti kämpande. hehe..
Vi höll oss på joggingslingan ända bort till E-stigen. Mycket trav å galopp. Där tog vi det lite lugnare då det va nerför.. Sen ner till diket vid källhagen där de fick skutta över diket lite, sen blev det hemfärd.
Ute ca 1h med Mimmi och lite mer än 1h med Vasti. STG (båda hästarna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0