Lördag 091219

Idag fick Alf ett specialuppdrag..
Han fick jobba som timmerhäst.. skitgulligt..!!

På med selen och sen fick han dra pulka med en mini-Andrea i, det va för lätt så Skitungen fick oxå hoppa i.. Dom satt å fnissa hela vägen, haha..

Vid infarten till Lilla NV har det trillat en stor Tall under stormen. Tjing! Mums till djuren!
Jag gick å plocka grenar medans Ida underhöll ungarna med Alf och pulka..
När vi fått ihop en del, satte vi det på pulkan och sen fick Alf dra hem lasset.. Vi tog upp hela vägen!!

Kaninerna blev mkt glada över deras skog.. Det knaprades ordentligt..

På em, red mini på Alf och skitungen red Mimmi, Ida gick med å höll lektion.
(Jag satt i traktorn å ploga vägar)

När mini dragit hem, då fick vi för oss att åka snowracer.. Konstigt? Näe.. Jag å Veronica på Snowracer, Ida på miniskidor och full fart genom skogarna med Vasti.. herre jee...
Vi kanske skulle tagit på oss hjälmar, iaf IDA, som föll som en gran över varje gupp.. Ifs, Vasti va ganska pigg, så vid E-hagen så hoppa jag upp på piggelina och V fick åka själv på SR.
När jag satt på, då tog hästen i ännu mera, shit.. Jag satt halvt på och bakom däckeln, så nu e jag full med små blåmärken igen av alla spännen.. Men kul va det och fort gick det. Vi drog upp till parkeringen då skitungen skulle hem, synd. Fast Ida skulle oxå hem men hennes skjuts stod nere vid stallet, så vi fortsatte ner till gården, Jag gick med Vasti..

tyvärr inga bilder på vårat snöäventyr!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0