torsdag 090820

Idag fick Alfons en vilodag då han ska helst vara hel till fredagen, då ridlektionerna börjar..

Men Mimmi och Vasti fick jobba då Studsbollen och Skruttis kom ut och det blev ridning/hoppning på skogshoppningen. (Kan man kalla det för det? Fattar alla då?) hehe
iaf.. jag jobbade länge denna dag och sen skulle jag vänta på att Isac skulle bli hämtad och sen kom vi äntligen ut..
När jag va i "hundhagen" (fårens vinterhage) med hundarna och väntade på att Isac skulle hem, så hörde jag efter ett tag mysko ljud från hästhagen, sen ser jag Studsis springa runt med en sadel och skriker på att Mimmi ska stanna..
SUCK... Ännu mera ridskole-shit..
Man fångar väl hästen först innan man börjar sadla mm..
Iaf de sprang runt i hagen och jagade hästarna ett tag, dom blev iaf uppvärmda, Alf stod bara å titta på dom, det såg ut som en circus det lilla jag hann se.
Dom lyckades iaf fånga hästarna, fixa iordning dom och komma ut ur hagen..

Det blev som sagt hoppning, väldigt mycket faktiskt!! hmm, de måste läst bloggen..haha!!!! 
Det blev oxå hoppning vid stocken med Mimmi.
Dåliga bilder kommer snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0