torsdag 090813

Hovslagaren kom ut å verka tassarna på Mimmi & Vasti.. Så de kommer nog vara ömma ett tag framåt..

Skitungen och Studsbollen kom ut å hjälpte mig å Ida å jobba.
Senare på em/kvällen så tog vi en promenad i regnet med hundar och Alf, Veronica och Hanna red Vasti och Mimmi, fast vi kom bara en bit på väg sen skulle Hanna åka hem.
Vi gick tebax till stallet å bytte lite kläder mm, sen fortsatte vi att  vandra mot E-stigen, där jag tröttna på att gå med 2 jobbiga hundar och en seg häst. Så vi "busa" lite.
Jag red Vasti och höll i Bonnie, då BP lyssnar på vad man säger och Vasti är en opålitig häst. (Om man har en hund brevid!!!)..  Ida red Mimmi och Veronica fick rida Alf å hålla Lukas, då Luky bara går framåt och Alf är snäll mot honom. 

Vi red till den vanliga skogen vid 2:a parkeringen. där dogsen kunde springa. Vi tog en annan väg ner, alltså ner till Lilla Nyckis. Hästarna skritta jättefint, tills vi kom till lilla Nv-backen!!  Där blev det GALOPP. Herregud vilken fart de blev på Vasti.. Vi gick ner å tog backen en gång till i samma fart som tidigare, denna gång starta jag tidigare då dogsen oxå sprang med hästarna. M & A tävlade upp för backen.
Vi vandra in i skogen och hade lite paus.. Sen hemåt då V skulle hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0